piątek, 8 listopada 2013

Christmas Home Decor - wianuszki

U mnie dzisiaj  nie będzie różowo :)
Proponuję coś w naturalnych barwach.
Pogoda dopisała dzisiaj więc mała sesja zdjęciowa w plenerze.
Dla chętnych przygotowałam tutorial/ krok po kroku jak wykonać taki wianek.
  1. Po pierwsze proponuję papier jednostronny (jest cieńszy) lepiej się składa. Ja wybrałam jeden z kolekcji  Le Journal
  2. Przygotowujemy osiem prostokątów o wymiarach 8x4 cm (lub w podobnych - ważne by były proporcje boków 2:1)
  3. Rozpoczynamy od składania - pierwszy prostokąt składamy na pół wzdłuż dłuższego brzegu

  4. Następnie jeszcze raz na pół do krótszego boku, otwieramy - powstaje  pasek

  5. Teraz uwaga! od strony otwartej paska (A) robimy zagięcie do góry (powstaje trójkąt) to samo robimy z drugiej strony. 

  6. Całość zamykamy i mamy gotowy jeden element.

  7. Podobnie postępujemy z pozostałymi 7 prostokątami
  8. Teraz krótkie wytłumaczenie - każdy moduł ma kieszonki (B) i skrzydełka (C) jak na zdjęciu 
  9. Łączymy poprzez wkładanie skrzydełek do kieszonek modułu poprzedniego (każde skrzydełko ma znaleźć się w innej kieszonce)


     
     
  10. Gdy mamy już połączone 7 elementów następuje najtrudniejszy moment dodać ostatni moduł i całość zamknąć. Można delikatnie rozszerzyć nasz wianek tak by ostatnie ogniwo znalazło swoje miejsce.

    I gotowe! 
    Mam nadzieję, że kursik jest jasny. A jeśli ktoś skorzysta to proszę zostawić komentarz pod postem, chętnie odwiedzę Wasze blogi by podziwiać gotowe wianki :) 
    Obiecałam dopisać, że kurs przygotowany został przy udziale moich uczniów :)

12 komentarzy:

  1. Kiedyś robiłam zakładki do książek z papierków po cukierkach ,świetnie pasowały !!!
    Doskonały kursik !

    OdpowiedzUsuń
  2. śliczne wianki. fajny kurs będę musiała wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna dekoracja! Spróbuję, może uda mi się nic nie pomylić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Udało się :) Oto gotowe wianki na kartkach
      http://made-by-asio.blogspot.com/2013/12/proste-karteczki.html

      Usuń
  4. kursik czytelny,bardzo dziekuję

    OdpowiedzUsuń
  5. są piękne, a mi w żaden sposób nie wychodzą :(

    OdpowiedzUsuń
  6. aaaa super! dobra, znalazłam swój błąd! fantastycznie świetny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Bardzo proszę pochwalić się gotowym wiankiem! Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  7. http://treasuresscrap.blogspot.com/2013/11/swieta-sie-zblizaja.html oto moje gwiazdki :) Dziękuję za ten kursik - coś pięknego choć tak prostego - ale zazwyczaj te proste rzeczy sprawiają ogromną radość - bardzo Ci dziękuję za podzielenie się tym kursem :**

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetny kurs! Musiałam spróbować http://lubiesmakmelisy.blogspot.com/2013/11/w-oczekiwaniu-na-swieta.html
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za inspirację :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Irenko właśnie wypróbowałyśmy z córcią i wychodzą super - jak będę miała zrobione już takie z odpowiedniego papieru to dam znać :)
    bardzo dziękuję za taki przejrzysty kurs :)
    pozdrawiam gorąco :)

    OdpowiedzUsuń